Hotărârile / Rezoluţiile lui Jonathan Edwards (2)

11. Sunt hotărât ca, atunci când mă voi gândi la orice problemă legată de Divinitate ce se cere rezolvată, să fac imediat tot ce-mi stă în putere pentru a o rezolva, dacă circumstanţele nu mă vor împiedica.
12. Sunt hotărât ca, dacă voi vedea în plăcere orice urmă de gratificare personală, mândrie sau orice de felul acesta, să o îndepărtez imediat.
13. Sunt hotărât să depun orice efort pentru a găsi persoane faţă de care să-mi manifest bunăvoinţa şi libertatea.
14. Sunt hotărât să nu fac niciodată nimic din duh de răzbunare.
15. Sunt hotărât să nu permit niciodată vreun gest de mânie faţă de fiinţele iraţionale.
16. Sunt hotărât să nu vorbesc niciodată de rău despre cineva, astfel încât să-l dezonorez, fie mult fie puţin, sub nicio formă, cu excepţia unui motiv foarte bine întemeiat.
17. Sunt hotărât să trăiesc în felul în care îmi voi dori să o fi făcut în clipa morţii.
18. Sunt hotărât să trăiesc în orice clipă ca în momentele cele mai devotate şi ca atunci când am avut cele mai clare noţiuni despre Evanghelie şi lumea cealaltă.
19. Sunt hotărât să nu fac niciodată ceva ce mi-ar fi teamă să fac dacă dacă m-aş aştepta să am mai puţin de o oră pănă să aud cea din urmă trâmbiţă.
20.Sunt hotărât să menţin cele mai stricte cumpătări în ceea cea priveşte mâncarea şi băutura.
21. Sunt hotărât să nu fac niciodată niciun lucru, pe care, dacă l-aş vedea la altul, l-aş dispreţui, sau să gândesc ceva ce m-ar face mai josnic decât pe el.
22. Sunt hotărât să lupt cu toată puterea, fiinţa, vigoarea şi vehemenţa şi, da, cu toată violenţa de care sunt în stare, pentru a obţine cât mai multă fericire pentru lumea cealaltă.
23. Sunt hotărât să fac frecvent şi în mod deliberat unele lucruri, care par puţin probabile a fi făcute pentru gloria lui Dumnezeu şi să le duc înapoi la intenţia, planul şi scopul original, şi dacă voi observa că nu sunt făcute pentru gloria lui Dumnezeu, le voi respinge ca o încălcare a celei de-a patra rezoluţii.
24. Sunt hotărât ca, ori de câte ori voi face un lucru rău în mod vizibil, să merg în urmă până voi ajunge la cauza iniţială, şi apoi, să depun tot efortul pentru a nu mai repeta vreodată acel lucru; să lupt şi să mă rog cu toată puterea mea faţă de el.
25. Sunt hotărât să examinez cu atenţie şi în mod constant să nu existe în mine vreun lucru care să mă facă să mă îndoiesc de dragostea lui Dumnezeu, şi să direcţionez toate forţele împotriva lui.
26. Sunt hotărât să mă descotorosesc de astfel de lucruri, pentru a nu diminua siguranţa mea în Dumnezeu.
27. Sunt hotărât să nu omit în mod voit vreun lucru, doar dacă aceasta va aduce glorie lui Dumnezeu; şi să examinez în mod fecvent omisiunile me.
28. Sunt hotărât să studiez Scripturile în mod constant şi frecvent, astfel încât să observ că cresc mereu în cunoaşterea Lui.
29. Sunt hotărât să nu măsor niciodată durata rugăciunii, nici să nu o omit vreodată, nici să nu cer vreodată în rugăciune ceva în aşa fel încât n-aş putea spera că Dumnezeu îmi va răspunde; nici să nu fac vreo mărturisire în privinţa căreia n-aş putea spera că Dumnezeu o va accepta.
30. Sunt hotărât să mă străduiesc în cea mai mare măsură ca în fiecare săptămână să devin mai credincios şi mai plin de har decât am fost în săptămâna precedentă.

This entry was posted in Articole, Devotional. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

