Hotărârile / Rezoluţiile lui Jonathan Edwards (3)

31. Sunt hotărât să nu spun niciodată ceva împotriva propriului trup, cu excepţia situaţiilor când ar fi pe deplin de acord cu cel mai înalt grad de onoare creştină, de dragoste faţă de omenire, în acord cu cea mai joasă umilinţă şi potrivit simţirii depline a propriilor greşeli şi eşecuri, şi ptrivit regulii de aur; dacă voi spune ceiva cuiva, va fi doar pentru a testa prezenta rezoluţie.
32. Sunt hotărât să fiu strict şi ferm în credincioşia mea, astfel încât Proverbe 20:6 „Cine poate găsi un om credincios?” să nu fie doar parţial împlinit în viaţa mea.
33. Sunt hotărât să fac întodeauna ceea ce-mi stă în putere pentru a crea, menţine, întări şi prolifera pacea, dar să nu o fac în detrimentul altora (26 decembrie 1772).
34. Sunt hotărât ca în predicare să nu vorbesc altceva decât, pur şi simplu, Adevărul.
35. Sunt hotărât ca, ori de câte ori mă voi întreba dacă mi-am făcut datoria şi liniştea îmi va fi tulburată, să stabilesc, de asemenea, şi modul în care voi rezolva problema (18 Decembrie 1772).
36. Sunt hotărât să nu vorbesc nimic rău despre cineva, cu excepţia cazului în care am o intenţie bună cu privire la el (19 Decembrie 1772).
37. Sunt hotărât să mă întreb în fiecare seară înainte de a merge la culcare dacă am fost neglijent, dacă am comis vreun păcat şi dacă m-am cenzurat suficient; de asemenea, sunt hotîrât să fac lucrul acesta la fiecare sfârşit de săptămână, lună şi an (22, 26 Decembrie 1772).
38. Sunt hotărât să nu spun niciodată nimic ridicol, să nu practic niciun sport şi să nu fac nicio glumă în Ziua Domnului (Seara de Duminică, 23 Decembrie 1772).
39.Sunt hătărât să nu fac niciodată ceva discutabil din punct de vedere legal, aşa cum am uneori intenţia, şi, în acelaşi timp, să iau în considerare şi să examinez dacă este legal sau nu; excepţie vor face cazurile în care aş putea pune la îndoială un astfel de lucru.
40. Sunt hotărât să mă interesez în fiecare seară, înainte să merg la culcare, dacă am acţionat în cel mai bun mod cu putinţă cu privire la mâncare şi băutură (7 Ianuarie 1773).
41. Sunt hotărât să mă întreb la sfârşitul fiecărui an, fiecărei luni, săptămâni şi zile dacă am făcut tot posibilul să excelez în toate lucrurile (11 ianuarie 1723).
42. Sunt hătărât să să-mi reînnoiesc dedicarea faţă de Dumnezeu, făcută la botezul meu, pe care am declarat-o când am fost primit în comuniunea Bisericii şi pe care am reînnoit-o în această zi de 12 Ianuarie 1723.
43. Sunt hotărât să nu acţionez niciodată, de acum şi până voi muri, nu potrivit voinţei mele, ci potrivit voii lui Dumnezeu, de acord cu ceea ce am hotârât în această zi de Sâmbătă, 12 Ianuarie 1723.
44. Sunt hotărât să ca nimic altceva cu excepţia religiei să nu influenţeze vreuna dintre acţiunile mele, şi ca niciuna dintre acţiunile mele să nu fie, în rice circumstanţă, direcţionată decât spre scopuri religioase (12 Ianuarie, 1723).
45. Sunt hotărât să nu permit niciodată vreo plăcere sau durere, bucurie sau întristare, nici vreo afecţiune de vreun fel, nici vreo circumstanţă care să mă ducă spre acestea, cu excepţia cazului în care va sprijini religia mea (12, 13 Ianuarie, 1723).
46. Sunt hotărât să nu permit niciodată ca vreo decizie personală, nici chiar cea mai neînsemnată, să-i neliniştească sau să-i îngrijoreze pe părinţii mei. Sunt hotărât să nu-i las să sufere din cauza acestei hotrărâri, atât în ce priveşte vorbirea sau privirea; să fiu atent în mod special cu privire la ea, păstrând în acelaşi timp respectul cuvenit pentru toţi cei din familia noastră.
47. Sunt hotărât să depun efortul de care sunt capabil pentru a nega ceea ce nu este perfect de acord cu binele, şi armonia şi bunătatea universală, linişte, pacea, mulţumirea, compasiunea, generozitatea, umilinţa, blândeţea, modestia, supunerea, amabilitatea, ascultare, hărnicia, dărnicia, cumpătarea, răbdarea, moderaţia, iertarea, sinceritatea; şi să fac tot timpul ceea ce mă vor îndruma aceste caracteristici, să examinez strict la fiecare sfârşit de săptămână dacă am făcut acest lucru (Dimineaţa de duminică, 5 Mai1723).
48. Sunt hotărât ca, în mod constant, să privesc la starea sufletului meu cu cea mai mare delicateţe şi grijă şi cu cea mai strictă intransigenţă, ca să ştiu dacă sunt cu adevărat interesat de Cristos sau nu; astfel încât, atunci când va fi să mor, să ştiu că nu am neglijat niciodată să mă pocăiesc de lucrul acesta (26 Mai 1723).
49. Sunt hotărât să nu las niciodată să se întâmple aşa ceva, dacă pot face lucrul acesta.
50. Sunt hotărât să acţionez în aşa fel încât atunci când va fi să mor, să cred că am judecat în cel mai corect şi prudent mod posibil (5 Iulie 1723).

This entry was posted in Articole, Devotional. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

