Marin Sorescu – Boala.


Trăim cu toţii pe un tărâm al morţii. De la prima suflare şi până la ultima suntem tributari acestei nemiloase realităţi. Începem să murim încă de la naştere, asemenea unei lumânări care începe să se consume din momentul în care a fost aprinsă. Nimeni şi nimic nu poate împiedica acest mers „firesc” al lucrurilor. Scriptura este plină de avertizări cu privire la această realitate. Iată doar una dintre ele: „Căci noi suntem de ieri… zilele noastre nu sunt decât o umbră” (Iov 8:9). Dacă aşa stau lucrurile, dacă viaţa aceasta scurtă nu este decât o cursă neîntreruptă spre veşnicie, atunci trebuie să ne pregătim foarte serios pentru momentul când ne vom îndrepta spre finalul alergării noastre. Trebuie să începem să ne rugăm aşa cum se ruga David: „Doamne, spune-mi care este sfârşitul vieţii mele, care este măsura zilelor mele, ca să ştiu cât de trecător sunt” (Psalmul 39:4). Poezia Boala scrisă de Marin Sorescu (1936-1996) ilustrează foarte bine efemeritatea vieţii pe pământul acesta:
Doctore, simt ceva mortal
Aici, în regiunea fiinţei mele,
Mă dor toate organele,
Ziua mă doare soarele
Iar noaptea luna şi stelele.
Mi s-a pus un junghi în norul de pe cer
Pe care până atunci nici nu-l observasem
Şi mă trezesc în fiecare dimineaţă
Cu o senzaţie de iarnă.
Degeaba am luat tot felul de medicamente,
Am urât şi am iubit, am învăţat să citesc
Şi chiar am citit nişte cărţi
Am vorbit cu oamenii şi m-am gândit,
Am fost bun şi-am fost frumos…
Toate acestea n-au avut nici un efect, doctore,
Şi-am cheltuit pe ele o groază de ani.
Cred că m-am îmbolnăvit de moarte,
Într-o zi,
Când m-am născut.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

