William Blake – A Poison Tree

William Blake (1757 –1827) a fost un poet, pictor și tipograf englez. Nerecunoscută în timpul vieții sale, opera diversă și profundă a lui William Blake este astăzi considerată esențială și semnificantă atât în istoria poeziei cât și a artelor vizuale. Într-un sondaj de opinie organizat de BBC în anul 2002, Blake a fost votat al 38-lea pe o listă conținând 100 dintre cei mai importanți britanici ai tuturor timpurilor. (Cf. http://ro.wikipedia.org/wiki/William_Blake).

Iată ce spune în poemul „A Poison Tree” despre hrănirea amărăciunii, ranchiunii şi urii.
Am fost supărat pe prietenul meu:
I-am mărturisit mânia, şi s-a sfârşit.
M-am supărat pe duşmanul meu:
Am tăcut, şi mânia a crescut.
Am udat-o cu temeri,
Seri şi dimineţi în lacrimi;
Am însorit-o cu zâmbete
Şi cu şiretlicuri înşelătoare.
A crescut zi şi noapte
Rodind un măr aprins;
Duşmanul l-a privit cum strălucea
Şi a ştiut că e al meu,
S-a furişat în grădină
Sub vraja nopţii,
Iar dimineaţă mi-am văzut, cu bucurie,
Duşmanul întins sub copac. [1]

[1] William Blake, „A Poison Tree” în Songs of Innocence and of Experience (London, 1974).

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

