Istoria imnului “Într-o bună dimineaţă”


Unul dintre imnurile foarte apreciate în lumea evanghelică este „Într-o bună dimineaţă”, compus în anul 1877 de Dion de Marbelle, un fost clown de circ. Născut în Franţa în anul 1818, Dion şi-a petrecut tinereţea navigând pe vase de vânătoare de balene. La vârsta de treizeci de ani s-a înrolat în armata Statelor Unite şi a luptat în războiul din Mexic. Mai târziu, în timpul Războiului Civil, a fost muzician în fanfara regimentului al şaselea al infanteriei statului Michigan. După terminarea Războiului Civil, în timpul Reconstrucţiei, Daniel s-a alăturat unei trupe de operă care călătorea de-a lungul Americii susţinând spectacole în care cânta, juca roluri de actor sau ventriloc, compunea versuri comice pentru spectacole şi melodii adecvate.
La vârsta de şaizeci şi nouă de ani, Dion de Marbelle a devenit unul dintre primii clowni angajaţi cu normă întreagă ai circului P.T. Barnum Circus, iar câţiva ani de zile mai târziu a pus bazele propriei trupe de circ. Însă, nu a trecut mult timp şi un incendiu i-a distrus tot echipamentul în care investise munca de o viaţă, lăsându-l falit.
În ciuda multelor sale talente, Dion nu a fost un om înţelept, aşa că a ajuns să-şi petreacă bătrâneţea într-o sărăcie cruntă, adăpostindu-se într-o şcoală părăsită. A început să frecventeze serviciile Bisericii Metodiste din Elgin, Illinois, unde a fost cooptat în cor, iar uneori era invitat să-şi povestească frământata viaţă. Adesea era auzit spunând: „Multă vreme mi-am petrecut viaţa cum am vrut, fiind mereu prea ocupat ca să-mi fac timp pentru Dumnezeu. Am crezut că dacă am bani şi faimă Dumnezeu nu-mi este de nici un folos. Dumnezeu a fost nevoit să-mi ia tot ce am avut ca să-mi atragă atenţia că viaţa de pe pământul acesta nu este tot. Mi-a arătat că dincolo de râu (Apocalipsa 22:1) este casa mea eternă.” În perioada aceea a scris cuvintele minunatului imn, care spune:
Într-o bună dimineaţă, dincolo de nori şi ceaţă,
Pe Isus, pe-al nostru Mire-L vom vedea,
El cu miile de îngeri, cu cununi de flori, cu cântec
Îşi va-ntâmpina cu drag mireasa.
O, ce zi, zi minunată, când Îl vom vedea in faţă!
Aleluia-I vom cânta cu ceru-ntreg.
Lacrimile vor dispare când cu sfinţii-n sărbătoare
Cununaţi vom fi cu Domnul Isus.

Din cartea Voi cânta doar despre Isus – Istorisiri despre compunerea imnurilor sacre, Bebe & Bianca Ciauşu

This entry was posted in Istoria Imnurilor. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

