A doua zi a conferintei Dumnezeu este Evanghelia – Prof. Emil Bartos, sesiunea in plen

Dupa amiaza a inceput bine. Dupa o masa imbelsugata marca KFC, a urmat sesiunea in plen sustinuta de prof. Emil Bartos. Toata suflarea astepta expunerea profesorului, la fel de mult ca si pe cea a vorbitorului principal, John Piper. Emil Bartos a marturisit ca a schimbat subiectul pe care il pregatise si a hotarat sa vorbeasca despre Stralucirea descoperirilor divine, un mesaj inspirat din 2 Corinteni 12:1-10.
Cunoasterea lui Dumnezeu este posibila pe trei cai:
A. cumoasterea rationala
B. cunoasterea experientiala
C. Cunoasterea revelationala
Primele doua sunt limitate pentru ca potentialul nostru rational si senzorial este limitat. Oamenii care au cautat sa-L cunoasca pe Dumnezeu axadu-se mai mult sau exclusiv pe una dintre cele doua cai au descoperit ca o cunoastere plenara a lui Creatorului in felul acesta este imposibila. Ele ajuta, dar sunt insuficiente. In schimb, ce a de-a treia metoda, cea revelationala, este superioara, pentru ca Duhul Sfant nu poate gresi in descoperirile Sale, deoarece El nu este subiectiv ca oamenii.
Profesorul a atras atentia asupra pericolului la care se expun din ce in ce mai multi oameni care Il cauta pe Dumnezeu, de altfel oameni sinceri, atunci cand pun ratiunea inaintea revelatiei divine sau cand confunda revelatia cu experientele personale. Folosind exemplul apostolului Pavel, el a subliniat ca descoperirile divine sunt irepetabile si nu trebuie sa devina standarde pentru altii. Mai mult, intotdeauna o descoperire divina conduce la smerenie si umilinta profunda, nu la mandrie, asa cum se intampla in majoritatea cazurilor celor care spun ca au parte de revelatii deosebite. Adevaratele descoperri nu sunt doar irepetabile, ci si indescriptibile. Pavel marturiseste ca experienta de care el a avut parte este imposibil de descris in cuvinte omenesti.
Dupa aceste explicatii, Emil Bartos s-a concentrat in mod special pe experienta convertirii, despre care a spus ca este diferita de nasterea din nou si este procesul prin care cineva ajunge sa realizeze ca a fost nascut din nou. Acest proces, a spus el, poate dura chiar ani de zile, asa cum a fost cazul puritanului englez John Bunyan. La unii, convertirea poate fi spontana si concomitenta cu nasterea din nou, dar la altii poate dura mai mult, de aceea, experienta unui credincios nu trebuie sa devina norma pentru altii.
In final, el a expus cateva teste ale adevaratei convertiri:
1. Testul caracterului. Experienta nasterii din nou si convertirea schimba intotdeauna caracterul, comportamentul si convingerile cautatorlui de Dumnezeu, desi in aceste zile nu este cautat lucrul acesta, ci mai mult dimensiunea extatica. 
2. Testul Cuvantului – ce spune Biblia despre asta? Sunt auzite tot mai des o multime de povesti cu privire la convertiri dramatice in urma unor experiente extrasenzoriale sau chiar extracorporale, dar intrebarea care trebuie pusa intotdeauna este aceasta: Ce spune Biblia despre acest lucru? Este o experienta autentica de la Duhul Sfant sau una falsa autoindusa sau, mai rau, indusa de Satan. Aici, profesorul a atras atentia pericolul obsesiei unora de a avea experiente spirituale. De obicei, din frustrare sau pentru ca asa au fost invatati, multi nu fac altceva decat sa ii imite pe altii si astfel se perpetueaza invataturi gresite.
3. Testul comunitatii – orice experienta trebuie validata de comunitatea credinciosilor.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.