Raspuns pentru cancer – Anna DeSeno


Cunosti pe cineva bolnav de cancer?
Am 21 de ani si am cancer. Nu, aceasta nu este prima oara cand am cancer, ci a doua! De ce tocmai eu? De ce ingaduie Dumnezeu sa ma confrunt cu ceva asa de dificil, ceva complet in afara controlului meu?
Simt o mare compasiune pentru oricine trece prin durerea aflarii diagnosticului ca sufera de o boala cumplita. Cu totii suntem socati de realitatea ca viata este scurta.(1) Ne vin cateva intrebari in minte. De ce ne inspaimanta moartea? De ce ne vine sa plangem la aflarea vestii ca vom muri in curand? Unde este Dumnezeu in momente ca astea? Cum poate Dumnezeu sa fie plin de dragoste?
Sper sa te ajut sa raspunzi la aceste intrebari, prin Cuvantul lui Dumnezeu:
1. Cu totii vom muri.
Moartea este un gand infricosator. Este ceva de care cu totii vom avea parte, tineri sau batrani. La o petrecere am intrebat cateva persoane daca le e frica de faptul ca vor merge in iad. Cei mai multi dintre ei au raspuns ca “nu”, cu o atitudine nepasatoare care zicea “Sunt prea tanar sa mor”. Si eu deasemenea am crezut ca voi avea o viata lunga. Am luat viata ca ceva ce mi se cuvine. Doar dupa ce am fost diagnosticata cu cancer am realizat ca viata este scurta. Nu stiam ce se va intampla. Biblia spune “Nu te fali cu ziua de maine, caci nu stii ce poate aduce o zi”.(2) Astazi poti muri.
2. Dumnezeu ne vede inima.
Daca iti examinezi viata prin prisma Legii lui Dumnezeu, vei incepe sa intelegi cu adevarat dragostea lui Dumnezeu.
Cancerul m-a facut sa imi examinez viata. Eu aseman tomograful cu Legea lui Dumnezeu. Cei mai multi dintre noi am auzit de Cele 10 porunci din Sfana Scriptura, cartea Exodul capitolul 20. Te-ai lasat vreodata examinat de legea lui Dumnezeu?
Asemenea unui tomograf, Legea lui Dumnezeu nu analizeaza exteriorul trupului, ci interiorul. Legea lui Dumnezeu ne examineaza inima. Tomograful arata tumorile sau chisturile din trupul tau. Legea lui Dumnezeu, patrunde dincolo de aparentele exterioare si ne arata inima canceroasa (3).
Daca te compari cu un coleg de munca sau cu un vecin, poti sa te gandesti ca esti o persoana buna. Dar, daca te compari cu Legea curata a lui Dumnezeu, vei gasi ca esti pacatos. Legea lui Dumnezeu arata ca daca ai mintit esti un mincinos, daca te-ai uitat la cineva cu dorinte sexuale, ai comis adulter in inima (4). Legea lui Dumnezeu spune ca daca ai urat vreodata pe cineva, esti vinovat de crima. Daca ai furat ceva (indiferent de valoare), esti un hot. Epistola lui Pavel catre Romani, capitolul 3, versetul 23 ne spune ca toti am esuat in a fi buni. Cartea Apocalipsa, capitolul 21, versetul 8 ne da o lista a celor care nu merg in cer: “ Dar cat despre fricosi, necredinciosi, scarbosi, ucigasi, curvari, vrajitori, inchinatorii la idoli si toti mincinosii, partea lor este in iazul care arde cu foc si cu pucioasa, adica moartea a doua.” Acest verset ne spune ca vom merge in iad dupa ce vom muri. E ingrijorator! Avem o constiinta care ne spune sa ne temem de moarte din cauza pacatelor noastre. Pacatul nostru ne face sa ne fie frica de moarte!
3. Fiul lui Dumnezeu a platit datoria noastra.
Toti banii din lume nu ar putea sa plateasca datoria unei singure persoane pentru ca aceasta sa poata intra in Imparatia Cerurilor. Biblia ne spune ca, a face fapte bune, a merge la biserica, a ajuta varstnicii, a da saracilor, etc, nu va plati nici macar o minciuna pe care am spus-o! Cartea Isaia ne spune ca “…faptele noastre bune sunt ca o haina manjita.”
Poate te intrebi: “Atunci, cum poate fi platita datoria mea?”
Singura persoana desavarsita care a trait vreodata pe fata pamantului este IISUS HRISTOS. Biblia ne spune ca El a fost pedepsit in locul nostru.
“Dar El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El, si prin ranile Lui suntem tamaduiti.”(5)
Iisus Hristos a fost batut pana la desfigurare, i-a fost smulsa barba, cuie i-au fost batute in maini si in picioare. Trupul sau lovit si insangerat a fost atarnat pe cruce ca toti sa il vada. De ce a facut El acest lucru? Iisus a facut acest lucru pentru TINE. El a murit pe cruce pentru toata lumea.(6) Iisus a suferit pedeapsa pentru pacate care nu erau ale Lui. Dumnezeu a ingaduit ca El sa sufere. Prin moartea lui Iisus noi putem primi viata vesnica. Moartea nu L-a biruit pe Iisus, El a inviat din morti a treia zi si acum sade la dreapta Tatalui. Rugandu-L pe Iisus sa te mantuiasca este singurul mod in care datoria pacatelor tale poate fi platita.
Dumnezeu nu te va forta sa te increzi in El. Nu esti papusa Lui. Esti creatia Lui! Dumnezeu a dat fiecaruia dintre noi alegerea de a accepta sau respinge iertarea Lui. Poti alege raiul sau iadul. El te iubeste si vrea sa fii copilul Lui.
Este o solutie pentru durere aici pe pamant. Raspunsul este Iisus Hristos. El iti va da o speranta noua si vei vedea cu alti ochi necazurile prin care treci. Iisus Hristos te va sustine prin valea umbrei mortii(7). El nicidecum nu te va lasa, cu nici un chip nu te va parasi.
Cand am avut cancer prima oara, am realizat, ca si crestina, cat de mult ma iubeste Dumnezeu. Dragostea Lui m-a coplesit. Intr-o noapte, cand am avut cele mai groaznice dureri fizice, Dumnezeu mi-a aratat ca si El a trecut prin chinuri cumplite doar pentru mantuirea mea. Lui Dumnezeu Ii pasa! El cunoaste durerea ta. Citeam o carte, iar la un moment dat am gasit un citat care zicea “Arata-mi o persoana care traieste o viata fara griji, fara probleme sau greutati, fara zile negre, si iti voi arata o persoana instabila.”
Suferintele si necazurile sunt menite sa ne aduca mai aproape de Dumnezeu si sa ne faca persoane mai bune. La fel cum nu ai stii ca ai nevoie de un tratament daca nu ai avea nici o durere, in acelasi fel, nu ai stii nevoia ta de Dumnezeu daca nu ai trece prin nici o suferinta.
Daca ai inteles ca ai nevoie de mantuire, cu o inima plina de pocainta striga catre Iisus Hristos sa-ti ierte pacatele (vezi Cele zece porunci pe care le-ai incalcat). Cere-I Domnului sa ierte pacatele tale prin sangele Sau sfant. Cere-I lui Iisus sa te ia in rai cand vei muri. Pune-ti toata increderea in El. Daca ai facut acest lucru, citeste Biblia si roaga-te zilnic. Cauta o biserica care are Biblia ca autoritate finala. Boteaza-te ca sa arati lumii ca nu ti-e rusine cu Hristos, si asigura-te ca spui si altora ce a facut El pentru tine!
Cand devii copilul lui Dumnezeu, vor veni incercari, necazuri. “Preaiubitilor, nu va mirati de incercarea de foc din mijlocul vostru, care a venit peste voi ca sa va incerce, ca de ceva ciudat, care a dat peste voi: dimpotriva, bucurati-va, intrucat aveti parte de patimile lui Hristos, ca sa va bucurati si sa va veseliti si la aratarea slavei Lui”(8). Acum poti sa te bucuri pentru ca stii ca Domnul e cu tine si intr-o zi vei fi cu El in cer. Suferinta ta e doar temporara!
Anna DeSeno
Referinte biblice:
Iacov 4:14
Proverbe 27:1
Romani 3:20
Matei 5:28
Isaia 53:5
Ioan 3:16
Psalmul 23
1Petru 4:12-13

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

