Serii de mesaje (predici) despre Întruparea lui Cristos

Christmas Series
Sărbătoarea Întrupării Mântuitorului reprezintă un motiv de mare bucurie pentru aproape toţi creştinii (spun „aproape toţi” deoarece îi am în vedere şi pe cei care nu sunt de acord cu celebrarea acestei sărbători: membrii Bisericii Adventiste, Landmarkiştii etc.). Concertele de colinde, scenetele, slujbele speciale şi mesajele specifice acestei sărbători îi determină pe cei care iubesc această sărbătoare şi mai ales pe Cel Sărbătorit să aştepte cu nerăbdare această perioadă. Însă, pentru mulţi păstori această perioadă este una epuizantă, deoarece trebuie să predice din nou, de mai multe ori chiar, despre acelaşi subiect şi totuşi trebuie să o facă într-un mod cât mai proaspăt cu putinţă.
Cum poţi să nu te epuizezi atunci când predici despre acelaşi subiect de mai multe ori? Răspunsul este unul simplu: alcătuind serii de predici. Eu, unul, aşa procedez aproape în fiecare an şi mărturisesc că anticipez cu bucurie perioada sărbătorii Întrupării Domnului Isus pentru a predica despre nașterea Fiului lui Dumnezeu. În câteva cazuri, am predicat toată luna decembrie despre acest subiect. Vă ofer câteva serii de mesaje pe care le puteţi folosi cu bucurie.

De ce S-a făcut Dumnezeu om?
Ca să fie Dumnezeu cu noi
Ca să fie Dumnezeu pentru noi
Ca să ne ierte păcatele
Ca să ne răscumpere din păcat
Ca să ne aducă harul şi adevărul
Ca să facă posibilă înfiere noastră
Etc.

Cântările Crăciunului:
Cântarea lui Zaharia – Benedictus
Cântarea Mariei – Magnificat
Cântarea Îngerilor – Gloria în excelsis Deo
Cântarea bătrânului Simeon – Nunc Dimitis

Numele Pruncului Isus din Isaia 9:6
Minunat
Sfetnic
Dumnezeu tare
Părintele veşniciilor
Domn al păcii

Paradoxurile Întrupării
Paradoxul Dumnezeului-om
Paradoxul genealogiei lui Cristos
Paradoxul liniei davidice
Paradoxul liniei iudaice
Paradoxul locului naşterii

Călătoriile crăciunului
Călătoria îngerului Gabriel la Maria (inclusiv mesajul adus ei)
Călătoria Mariei la Elisabeta (inclusiv cântarea ei)
Călătoria îngerului la Iosif (inclusiv mesajul adus lui)
Călătoria lui Iosif şi a Mariei la Betleem
Călătoria magilor din Orient
Călătoria lui Iosif şi Maria în Egipt

Profeţiile din Vechiul Testament referitoare la venirea lui Mesia
Geneza 3:15
Geneza 49:10
Isaia 7:14
Isaia 9:6-7
Mica 5:2

Darurile Întrupării
Darul nespus de mare – Isus Cristos Însuși
Darul mântuirii
Darul iertării
Darul înfierii
Darul moștenirii cerești

Anul acesta am hotărât să alcătuiesc o serie de mesaje bazate pe spusele Mântuitorului referitoare la scopul întrupării Sale:
Luca 12:49-53 – Cristos a venit să arunce un foc pe pământ şi să aducă dezbinare
1 Ioan 3:1-10 – Cristos a venit să nimicească lucrările diavolului
Ioan 12:46 – Cristos a venit să fie o lumină în lume
Ioan 18:37 – Cristos a venit să mărturisească despre adevăr
Luca 19:10 – Cristos a venit să caute şi să mântuiască ce era pierdut
Marcu 2:17 – Cristos a venit să cheme păcătoşii la pocăinţă
Ioan 10:10 – Cristos a venit ca cei ce-L urmează să aibă viaţă din belşug

Dacă aveţi idei despre serii de mesaje despre Întruparea Fiului lui Dumnezeu, puneţi-le aici şi împărtăşiţi-le cu alţii.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Serii de mesaje (predici) despre Întruparea lui Cristos

    • gtgospel.wordpress.com says:

      Dani, am scos continutul commentului tau pentru ca mai intai trebuie sa fac cateva precizari
      Inainte de toate, te rog sa-ti verifici bine limbajul. Nu cred ca e potrivit din partea ta ca pastor sa spui ca “lumea culta” nu celebreaza Intruparea Domnului Isus pe 25 decembrie. E adevarat ca nu avem date exacte pentru a o celebra atunci si este la fel de adevarat ca ziua de 25 decembrie era folosita in alte scopuri in antichitate. Dar ne folosim de ziua aceasta ca sa vestim oamenilor cel mai frumos mesaj: Ca Isus a venit sa caute si sa mantuiasca ce era pierdut. Daca crezi ca doar adventistii sunt culti pentru ca nu celebreaza Intruparea Domnului pe 25 decembrie, e dreptul tau, dar nu veni in “casa mea” sa ma jignesti.
      Apoi, te rog sa nu mai vii cu commenturi atat de lungi. Frate, daca vrei sa faci apologetica adventista, fa-o pe site-ul tau, nu pe blogul meu.
      In fine, e adevarat ca nu am toate informatiile despre adventisti, cum nici tu nu le ai pe toate despre altii. Dar ingaduie-mi, te rog frumos, sa scriu ce vreau in “jurnalul meu public”.

  1. danib says:

    Bebe… eu nu am salvat comentariul meu, din pacate… daca tu il mai ai ar fi bine sa mai citesti ce am scris in legatura cu lumea culta… am scris tocmai inversul a ceea ce ai inteles tu… e posibil si sa fi introdus negatia in locul gresit… daca apare ca eu am scris ceea ce tu zici, im cer iertare…
    in legatura cu commenturile… devreme ce jurnalul tau e public, e normal sa atraga discutii in public, pana la urma blogul are ca format de existenta si dezbaterea, altfel ai putea sa nu mai dai voie la commenturi. nu am facut nici o apologetica ci ti-am oferite argumente ca in ceea ce afirmi gresesti. faptul ca tu nu imi dai dreptul la replica publica este incorect fata de mine care citesc si incerc sa lamuresc public cum stau de fapt lucrurile cu adventistii sau cu oricare alta biserica.
    tacerea mea, in fata unor declaratii vizavi de biserica mea, ar putea insemna fie indiferenta, fie lasitate, fie incapacitate la replica.
    poti scrie ce vrei in jurnalul tau public, atata timp ca nu nominalizezi pe cineva ca fiind stramb fara ca sa ai toate informatiile la indemana. poti sa nu fii de acord cu ceea ce eu sau biserica mea crede, dar nu pune sub un posibli oprobiu nejustificat o alta religie care nu iti este simpatica. ceea ce faci tu este un elegant rasism religios.

    • gtgospel.wordpress.com says:

      N-am crezut ca o sa ajungi atat de departe!
      Nu ai introdus negatia incorect si nici eu nu am inteles incorect; a fost exact ceea ce ai vrut sa spui
      Intotdeauna ti-am dat dreptul la replica, dar nu mai veni cu commenturi-predici de mii de cuvinte. Spune scurt ce ai de spus si iesi.
      Daca citesti si alte bloguri, o sa observi ca toti administratorii de “jurnale publice” nu te lasa sa faci mizerie in “casa” lor. E ceva ce vor citi si altii si nu vor sa ramana peste vremuri lucruri nedemne de a fi citite acolo.
      Rasism religios? Dani, nu te lua prea in serios, frate!

Leave a Reply

