John MAcArthur despre relatia cu carismaticii reformați

charismatics reformed Q: Fiindcă ați scris „Charismatic Chaos” („Confuzia Carismatică”) am văzut întâlnirea neașteptată dintre teologia reformată și convingerile carismatice (așa cum este în familia de biserici din Sovereign Grace). Dacă ar fi să scrieți cartea astăzi, cum ați declara în același timp dragostea și critica pentru carismaticii reformați de astăzi?
A: Îmi declar dragostea și aprecierea mea pentru C. J. Mahaney, Wayne Grudem, John Piper și alți moderați din tabăra continuaționiștilor. Îi consider pe acești oameni ca fiind prieteni și aliați de dragul Evangheliei. „Charismatic Chaos” a fost scrisă în primul rând împotriva abuzurilor mișcărilor penticostale și carismatice din afară. Și nu pentru aceste abuzuri sunt renumiți acești oameni .
Dar, cu toate acestea, i-aș provoca pe oamenii aceștia să-și reexamineze poziția lor față de darurile spirituale spectaculoase. Sunt convins că mișcarea carismatică a deschis ușa la mai multă eroare teologică decât poate orice alt factor din secolul al douăzecilea (inclusiv liberalismul, psihologia și ecumenismul). Aceasta este o afirmație curajoasă, știu. Dar odată ce permiți empirismului să-și facă loc, rezultatele sunt dezastroase.
Mai mult, sunt absolut convins că descrierea biblică a darurilor spirituale spectaculoase este incompatibilă cu darurile spirituale spectaculoase practicate astăzi în bisericile penticostale și carismatice. De exemplu, Faptele Apostolilor 2 este clar în descrierea darului vorbirii în limbi ca o capacitate de a vorbi în limbi străine neștiute înainte. Tot restul Noului Testament confirmă aceeași înțelegere (după cum o face și mărturia părinților bisericii). Dar aceea este tocmai opusul vorbirii de neînțeles care caracterizează glosolalia modernă.
Așa că i-aș provoca să explice de ce persistă într-o practică modernă, care în realitate nu are un precedent biblic – mai ales când acea practică modernă este poarta de intrare pentru tot felul de erori teologice.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to John MAcArthur despre relatia cu carismaticii reformați

  1. Pingback: John MacArthur: Mișcarea carismatică a deschis ușa la mai multă eroare teologică decât poate orice alt factor din secolul al douăzecilea (inclusiv liberalismul, psihologia și ecumenismul) | Romania Evanghelica

  2. Viorel says:

    John MacArthur are dreptate. Dar dacă eroarea teologică nu este ceva atât de grav încât să te conducă sper iad, ci doar spre o reparabilă stricare a relaţiei cu Dumnezeu (cum cred calviniştii ca John MacArthur), atunci nimeni nu va considera relevantă sau utilă o asemenea discuţie. Totuşi, în ultimele averizări ale epistolei lui, Iacov spune că cel care s-a rătăcit de la adevăr, merge (sigur!) spre moarte; şi că dacă îl întoarce cineva de la moarte(a spre care merge pe drumul rătăcirii lui), va salva un suflet (DE LA MOARTE, nu de la stricarea relaţiei cu Dumnezeu) şi va acoperi o mulţime de păcate! Să vedem şi să proclamăm tot adevărul biblic – chiar şi pe acela care ne contrazice teologia de împrumut şi neverificată pe care ne-am însuşit-o unii dintre noi!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s