10 lucruri pe care ar trebui să i le spun păstorului meu

pastoring Deşi păstorii sunt printre cele mai criticate persoane, mulţi credincioşi recunosc rolul vital pe care aceştia l-au avut în viaţa lor. Poate că unele critici sunt izvorâte din neînţelegerea responsabilităţilor păstorului şi a dificultăţilor cu care se confruntă în încercarea de a-şi îndeplini sarcinile cu maximă seriozitate, altele din ignoranţă sau inconştienţă, iar altele din răutate. Cert este că mulţi dintre păstori suferă pentru „oile lor”, se roagă, plâng şi postesc pentru ele aşa cum nimeni altcineva nu o face. Ei ştiu că „au să dea socoteală” pentru sufletele care le-au fost date în grijă, de aceea uneori trebuie să ia măsuri care nu sunt pe placul tuturor, deşi este spre binele veşnic al tuturor.
Pe măsură ce anii se adună devin tot mai conştient că răsplata mea ca păstor nu este aici pe pământ, ci în veşnicie, aşa că încerc să mă bucur de acele mici victorii din viaţa aceasta, până când voi ajunge să mă bucur pe deplin de victoria finală alături de Isus. Însă, din poziţia umilă de păstor, ştiind prin ce trec colegii mei, aş vrea să vă îndemn să citiţi acest mesaj şi să încercaţi să-l puneţi în aplicare. Pentru mulţi dintre voi, păstorii sunt asemenea unor părinţi spirituali. Lăsaţi-i să ştie dacă şi cât de mult îi apreciaţi. Am fost martor la o înmormântare când o fiică i-a sărutat mâna mamei sale decedate. Păcat că nu o făcuse atunci când era în viaţă. Nu faceţi aceeaşi greşeală.
1. Îţi mulţumesc că predici Cuvântul lui Dumnezeu cu credincioşie. Presiunile resimţite de mulţi păstori din partea unor enoriaşi afectaţi de diferite păcate de a nu mai predica despre anumite subiecte sunt uriaşe. Sunt cazuri în care nu ştiu dacă e mai bine să vorbească, fiind conştienţi că vor provoca scandal, sau să tacă pentru a păstra aparenta pace din biserică. Dacă păstorul tău a avut curajul de a predica „toată Evanghelia”, mulţumeşte-i. Apostolul Pavel spunea: „Ştiţi că n-am ascuns nimic din ce vă era de folos şi nu m-am temut să vă propovăduiesc şi să vă învăţ… Căci nu m-am ferit să vă vestesc tot planul lui Dumnezeu” (Fapte 20:20, 27).
2. Îţi mulţumesc că ai avut curajul de a-mi arăta păcatul în care trăiam. Chiar dacă este dureros ca o altă persoană să-ţi arate „buba” de care suferi, fii sigur că este spre binele tău veşnic. Cu siguranţă păstorul tău s-a rugat pentru tine şi a căutat modul cel mai potrivit de a-ţi atrage atenţia cu privire la păcatul tău. Mulţumeşte-i pentru acest lucru. Atunci când Natan a mers la regele David să-l confrunte cu păcatul curviei şi uciderii a avut nevoie de mult curaj. Putea fi executat pe loc pentru îndrăzneala lui, dar şi-a asumat riscul. Stând drept în faţa lui David, Natan a spus: „Tu eşti omul acesta!”(2 Samuel 12:7). Deşi a fost cumplit de dureros pentru David (vedem acest lucru din Psalmii 32 şi 51), mustrarea lui de către omul lui Dumnezeu a dus la o pocăinţă extraordinară.
3. Îţi mulţumesc că ţi-ai făcut timp să discuţi cu mine. Atunci când nimeni nu şi-a făcut timp să discute cu tine când treceai prin situaţii de criză (emoţională, de identitate, spirituală) păstorul tău şi-a făcut. Nu-ţi fie greu să-i spui „Mulţumesc!”.
4. Îmi pare rău că te-am criticat atunci când nu am înţeles corect ce voiai să faci. Multe dintre criticile cele mai aspre adresate păstorilor sunt cauzate de lipsa de înţelegere adecvată a unor membri cu privire la metodele folosite de acesta. Este adevărat că uneori lipsa de comunicare este un impediment în calea unei bune înţelegeri, dar de cele mai multe ori oameni se grăbesc să judece şi nu au răbdare să vadă rezultatul final.
5. Îmi pare rău că nu am realizat pe deplin sacrificiile pe care le faci ca să fii alături de noi. Niciun membru al unei biserici nu cunoaşte sacrificiile pe care slujitorii lui Dumnezeu le fac ca el să aibă „hrană proaspătă” din Cuvânt, îndrumare, viziune etc. Adesea, slujitorii îşi neglijează familia pentru a se putea pregăti mai bine sau pentru a putea fi alături de unii membri care trec prin necazuri.
6. Îmi pare rău că nu m-am rugat cu seriozitate pentru tine. Deşi orice slujitor se roagă cu seriozitate pentru membrii bisericii sau bisericilor pe care le păstoreşte, nu întotdeauna şi viceversa este valabilă. Ei au nevoie de susţinere în rugăciune mai mult decât un membru obişnuit pentru că atacurile celui rău sunt mult mai intense în viaţa lor. Satan ştie că, dacă va reuşi să bată păstorul, oile se vor risipi. Au fost multe cazuri în care bisericile s-au destrămat sau şi-au pierdut complet mărturia în faţa comunităţii atunci când păstorul s-a compromis. Poate că te-ai rugat pentru el, dar numai atunci când era bolnav sau vreunul dintre membrii familiei sale se confrunta cu probleme. Începe să te rogi cu consecvenţă şi seriozitate pentru el.
7. Mulţumesc că mă ajuţi să-L descopăr şi să-L iubesc mai mult pe Isus. Dintre toate binecuvântările pe care Dumnezeu le toarnă în viaţa unui credincios, cea mai mare este aceea de a pune lângă tine un om credincios care să te ajute să-L cunoşti mai bine pe El şi să-L iubeşti mai mult. Ştiu că nu conştientizezi cât de important este acest lucru, dar dacă te uiţi cu atenţie în jurul tău la ce se întâmplă în unele biserici, vei realiza cât de important este să ai parte de un păstor care să te ajute să rămâi credincios.
8. Îmi pare rău că nu ţi-am spus mai mult cât te apreciez. Găseşte un motiv să-i spui o vorbă bună de fiecare dată cânt te întâlneşti cu el. Am auzit de exemplul unui enoriaş care-şi aprecia foarte mult păstorul şi, de fiecare dată, la sfârşitul predicii îi spunea: „Frate păstor, predica de astăzi a fost foarte bună”. Era modul lui de a-şi exprima gratitudinea faţă de cel care-l slujeşte. Însă, într-o duminică predica păstorul a mers destul de rău. Omul nostru simţea că, dacă i-ar spune şi de data aceasta cât de bună a fost predica, ar minţi. Aşa că a spus: „Frate păstor, textul din care aţi predicat astăzi a fost foarte bun”. Găseşte motive ca să-ţi exprimi gratitudinea faţă de el.
9. Îmi pare rău că nu te-am încurajat mai mult. Poate ai aşteptat de fiecare dată să te încurajeze el pe tine, crezând că „aceasta este slujba lui”. Dar nu te-ai gândit niciodată că este bolnav, descurajat sau depresiv, că are probleme financiare, familiale sau de orice altă natură. L-ai văzut că a venit mai posomorât la biserică şi ai crezut că este acru şi neprietenos, dar nu ai ştiut că nu a dormit toată noaptea pentru că frământările conducerii adecvate ale bisericii l-au copleşit.
10. Îl slăvesc pe Marele Păstor că pentru o vreme tu ești păstorul meu. Dacă nu este ceea ce trebuie să fie, în loc să-l critici, roagă-te lui Dumnezeu să-l schimbe. Nu toţi au darul de a predica precum John MacArthur sau John Piper, nu toţi sunt vizionari la fel de buni precum Rick Warren sau Bill Hybels. Dar, cu siguranţă are calităţi pe care ceilalţi nu le au. Niciodată personajele amintite anterior nu-ţi vor trece pragul casei când vei fi bolnav, nu te vor încuraja când vei fi trist şi nici nu te vor ajuta să descoperi care este voia lui Dumnezeu pentru viaţa ta atunci când vei avea decizii dificile de luat.

Fă păstorului tău ceea ce ai vrea să-ţi facă el ţie! Poartă-te cu el cum ai vrea să se poarte el cu tine! Vorbeşte-i aşa cum ai vrea să-ţi vorbească şi apreciază-l aşa cum ai vrea să te aprecieze el pe tine! Domnul Isus a spus: „Tot ce voiţi să vă facă vouă oamenii, faceţi-le şi voi la fel, căci în aceasta se cuprinde Legea şi Proorocii” (Matei 7:12).
Cu drag, din partea unui păstor (Bebe Ciaușu) pentru toți credincioșii bisericilor evanghelice din România.

This entry was posted in Articole and tagged , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to 10 lucruri pe care ar trebui să i le spun păstorului meu

  1. Reblogged this on Sergiu M. Brădean and commented:
    Acest articol atinge inima! Este atinsă și inima păstorului dar și inima persoanelor din Biserică slujite de păstor. Mulțumim Bebe Ciaușu!

  2. Raul Pescaru says:

    Un material foarte bun, edificator si cu un mesaj de care avem nevoie atât noi pastorii cât si bisericile pe care le slujim. Multumim…

  3. Pingback: 10 lucruri pe care ar trebui sa i le spun pastorului meu | Neclintit.com

Leave a Reply

